راه های موثر در یادگیری واژگان جدید

آنچه در این پست میخوانید

یادگیری واژگان جدید می‌تواند از طریق روش‌ها و استراتژی‌های متنوعی انجام شود. در زیر تعدادی از راه‌های موثر در یادگیری واژگان جدید آورده شده است:

استفاده از کارت‌های واژه (فلش کارت)

ایجاد کارت‌های حاوی واژگان جدید به همراه ترجمه و جملات نمونه.از آنها برای مرور دوره‌ای استفاده کنید.

ساخت جملات:

واژگان جدید را در جملات استفاده کنید تا مفهوم آنها را در یک موقعیت خاص بیاموزید. از جملاتی که خودتان ایجاد می‌کنید برای یادگیری بهتر استفاده کنید.

استفاده از برنامه‌های آموزش زبان:

از برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های یادگیری زبان برای تمرین و تثبیت واژگان استفاده کنید. البته به دلیل اینکه برای استفاده از بیشتر این برنامه ها باید پرداخت های بین المللی داشته باشید شاید استفاده از آن ها برای شما محدودیت هایی ایجاد کند.

گوش دادن به موسیقی و فیلم:

موسیقی و فیلم‌ها به شما کمک می‌کنند تا واژگان را در یک موقعیت طبیعی بشنوید و یاد بگیرید. البته برای یادگیری موثر تر نباید از تکرار و مرور غافل شد.

مشارکت در گفتگوها:

برای بسیاری از ما سفر و ماندن در کشورهایی که زبان هدف ما هستند کار دشواری است چرا که اگر این امکان فراهم باشد، گفتگو با شهروندان آن کشور در مهمانی ها، ادارت ، کالج ها و دانشگاه ها تاثیر بسزایی در یادگیری واژگان جدید خواهد داشت.

توجه به اصطلاحات و عبارات:

به یادگیری اصطلاحات و عبارات متداول در زبان مورد نظر توجه کنید تا بتوانید در مواقع مختلف از آنها استفاده کنید. البته از جمله سازی و تکرار أصلا نباید غافل شوید.

مطالعه فعال:

مطالعه کتاب، روزنامه، مجلات انلاین و داستان البته به شرط اینکه در سطح شما باشند، راه بسیار خوبی برای یادگیری واژگان روز در مسایل مختلف جهانی هستند.

تشویق خود به پیشرفت:

خود را به ادامه تلاش و یادگیری تشویق کنید و از پیشرفت‌های کوچکتان خوشحال شوید. فراموش نکنید که یادگیری یک زبان جدید کمی پیچیده و زمان بر است.

استفاده از خلاقیت:

با استفاده از روش‌های خلاقانه، مثل ساخت شعر یا داستان‌های کوتاه با واژگان جدید، یادگیری را جذاب‌تر کنید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *