۱۰ عادتی که با آموزش آنها به کودکتان آینده موفقی را برایشان رقم می‌زنید

آنچه در این پست میخوانید

در دورانی که مهارت های زندگی و دانش عملی به اندازه موفقیتهای تحصیلی ارزشمند محسوب می شوند، والدین می توانند فرزندان خود را به بهترین شکل برای موفقیت در آینده آماده کنند. برای تضمین موفقیت فرزندتان در آینده، این 10 عادت مهم را در خانه به او بیاموزید:

۱. اصول آشپزی:

اصول اولیه تهیه غذا، ایمنی غذا و پخت و پز را به فرزندان خود بیاموزید تا بتوانند خودشان به تنهایی غذاهای سالم درست کنند و به تدریج و تا آخر عمر نسبت به فواید عادات غذایی مناسب آگاه باشند.

۲. مدیریت زمان:

با آموختن مهارتهای مدیریت زمان به فرزندان خود، آنها قادر خواهند بود همواره در وظایف خود تعادل برقرار کنند و بهره وری خود را به حداکثر برسانند. این مهارتها شامل برنامه ریزی، تعیین اولویتها و مدیریت مهلتهای زمانی است.

۳. نظافت و مرتب کردن:

با مشارکت دادن فرزندتان در کارهای خانه مانند تا کردن لباسها، تمیز کردن فضاهای جمعی و مرتب کردن اتاقش، حس مسئولیت پذیری و خود انضباطی را در آنها نهادینه کنید. با این کار آنها ارزش تمیزی و نظم را خواهند آموخت.

۴. مدیریت مالی:

با آموزش بودجه بندی، پس انداز کردن و تمایز نیازها از خواسته ها به فرزند خود، او را برای استقلال مالی و تصمیم گیری های مالی بزرگ آماده کنید.

۵. نگهداری و مراقبت از منزل:

به فرزندتان روشهای ساده نگهداری از خانه مانند تعویض لامپ، تعمیر نشتی و تشخیص تعمیرات کوچک را بیاموزید تا در آینده بتواند مشکلات مربوط به خانه را بصورت مستقلانه و مدبرانه حل نماید.

۶. باغبانی و مراقبت از گیاهان:

با آموزش نحوه کاشت، نگهداری و پرورش گیاهان و نیز ترویج شکیبایی و ایجاد احساس مسئولیت نسبت به محیط زیست، استعداد باغبانی در فرزندتان را پرورش دهید. این کار به تدریج آنها را با مفهوم امرار معاش و اینکه غذای هر روز میخورند از چه راهی بدست آمده آشنا می سازد.

۷. کمکهای اولیه و آمادگی در شرایط اضطراری:

با آموزش اصول کمکهای اولیه و رویه های جاری در شرایط اضطراری به کودکان خود، ابزار لازم برای ورود به شرایط اضطراری را بدهید و در عین حال خودتان آرامشتان را حفظ کنید. این مهارت‌ها عبارتند از احیای قلبی ریوی، رسیدگی به صدمات جزئی و واکنش نسبت به بحران.

۸. دوخت‌ودوز و ترمیم اولیه:

به فرزندانتان مهارت‌هایی را آموزش دهید که برای دوخت دکمه‌ها، لباس‌های لبه‌دار و وصله‌پینه کردن پارگی ها در لباسشان نیاز دارند تا بتوانند تعمیرات جزئی را به تنهایی انجام دهند و لباس‌هایشان دوام بیشتری داشته باشد.

۹. پروژه های مستقل:

برای کمک به رشد خلاقیت ، مهارت‌های حل مسئله و یادگیری عملی فرزندتان، اورا تشویق کنید تا روی پروژه‌های مستقل مانند نجاری، صنایع دستی یا پروژه های دکوراسیون خانه کار کنند.

۱۰. ارتباط و حل تعارض:

با تأکید بر گوش دادن فعال، افکار سازنده و ابراز احساسات، حل و فصل مسالمت‌آمیز اختلافات، و ایجاد روابط و ارتباطات بین‌فردی مثبت و سالم، به فرزند خود بیاموزید که چگونه دیگران را به طور موثر از اختلافات آگاه و سپس آنها را حل کند.

کلام آخر

به طور خلاصه، آموزش این مهارت ها به  فرزندان، آنها را برای رویایی با چالش‌های مورد انتظار و پیش‌بینی‌نشده در آینده آماده می‌کند. انتظار می‌رود آنها با فراگیری این مهارت‌های ضروری، بتوانند زندگی کاملتری در آینده داشته باشند و به سهم خود در جامعه‌ای بهتر مشارکت های مفید، سازنده و مثبتی داشته باشند.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *